Skip to Main Content

Living Library: Previous

Living Library
Living Books

Yunrui Han

韩云瑞,原清华大学教授。1964年毕业于山东大学数学系,在北京大学取得硕士学位后于1981年任教清华大学数学系,曾先后担任基础数学教研组主任,数学系副主任。2004年起担任中国高等教育学会教育数学专业委员会副理事长。2007年起任教于西交利物浦大学数理中心。

Minzhu Yang

杨民助,西交利物浦大学副校长。1982年2月本科毕业于西安交通大学数学系;1982年2月至1984年8月在西南师范大学数学系任教;1984年9月考入西安交通大学管理工程系读研究生班,1986年7月留校任教至今。期间于1988年考入中加联合培养博士班攻读博士学位,于1989年至1990年在加拿大圣玛丽大学学习部分课程,于1996年获得博士学位。在西安交通大学从事教学与科研工作期间,取得多项教学竞赛与教学成果奖;曾任西安交通大学管理学院远程教育中心主任、实验中心主任、高级培训中心主任、管理学院副院长,西安交通大学学生就业中心副主任、主任等职务。

Zehao Dong

董泽昊 西交利物浦大二金融数学专业,曾参与模拟联合国大会、暑期迎新生、发书活动等,曾在读者协会、学术支持联盟、ACCA club任职,曾任图书馆兼职学生。人生目标是活的没有后悔,试图通过四则运算改变自己也改变别人。

James Sutanto

James Sutanto,印度尼西亚国际生,西交利物浦大四电气与电子工程系,担任PEC(Power and Energy Center) 研究院,IEEE学生成员。Never give up, never surrender.

Feng Lu

雷励中国联合创始人,首席执行官

陆丰先生是雷励中国联合创始人兼首席执行官,复旦大学社会发展与公共政策学院MPA。创立雷励中国之前,陆丰先生曾在上海政府系统服务多年。

雷励是1978年由英国查尔斯王子创办的青少年及可持续发展公益机构,目前全球共有21个雷励组织,雷励的远征项目已经成功的在45个国家举办了260期,为超过32,000名来自社会个阶层的青年人提供了挑战自我,发展潜能的机会,这里面包括英国威廉王子及凯特王妃。在联合国千年发展目标的指引下,已经有超过1000个社区受益于雷励远征中的社区建设及环保项目。

自08年以来,陆丰先生潜心专注于中国地区的青少年发展事业,其在各地大学的演讲及分享已经超过了50场次,主要的领域有公益创业,青少年社会化教育及软技能提升,企业社会责任等;主持了在上海,北京,广州,西安等地的雷励甄选营,并且担任了雷励中国09甘肃远征,10鄱阳湖远征的总领队。

Sherrie Wu

西南交通大学管理科学与工程硕士           

曾在强生财务共享中心任职财务管理

现任英格索兰(全球性多元化的工业企业,世界500强,连续6年被“财富”杂志评选为“全球最受人尊敬的公司”) 财务分析师,项目负责人

Youmin Xi

席酉民,现任西交利物浦大学执行校长,英国利物浦大学副校长,《管理学家》杂志主编,西安交通大学管理学院教授,陕西MBA学院常务副院长。他曾任西安交通大学党委常委、副校长、管理学院院长、城市学院院长等。席酉民教授主持和参加科研课题60余项,获部、省级以上科研成果奖10余项,出 版著作20余部,发表论文300余篇。他是校长,是学者,更是教育家,是标准的“多元人才”。

Anthony Sami Janssens

Anthony Sami Janssens, after studying architecture for two years, he moved to stage design. After stage design, he moved to acting, directing and writing for the theater and the silver screen. After the performing arts, he moved to teaching drama to young adults and working with special educational needs. After teaching drama, he moved to teaching English to people of differing cultures. After teaching English, He’ll…

Xinmei Hu

胡心玫 西交利物浦大二建筑专业,现任犀利博德文化有限公司设计部主管。我们的每一步都决定着最后的结局,我们的脚正在走向我们选定的终点。

Yirong Li

Year 4 student majoring in Architecture in XJTLU

University Academic Excellence Award Winner. Outstanding Buddy.

Secretary-general of the Student Union, XJTLU Person of the Year 2012-2013

First Prize and Honorary Award Winner of “Design My XJTLU Museum Contest”

Editor of Masterplanning The Future Magazine

(the 1st English online architecture magazine in mainland China)

Publishing article on ‘www.archnewsnow.com’ (USA, an American architecture website)

Chunhua Wu

教育背景:诺丁汉大学 会计学硕士, 金融投资学硕士

专业资格:英国特许注册会计师

加拿大注册会计师

美国注册金融风险管理师 (一级)

职业背景:

苏州工业园区银瑞资产管理公司(元禾控股一级子公司)  财务负责人

苏州元禾控股有限公司  资金主管 

Honav UK Ltd,伦敦分部  财务负责人 

Daxbourne International Ltd,伦敦总部  财务分析师

Tory

骨灰级驴友,见多识广

一流的英语交流能力,在IMA(美国管理会计师协会)全球总裁来华访问时担当翻译,也利用这个优势游历全球很多国家。她从和大家一样的青春走来,她为自己代言。

Ziyan Qian

Professor Ziyan Qian, Graduated from Xi’an Jiao Tong University in 1989, then got his MBA degree from Nanyang Technological University in Singapore, Singapore CPA, and served as an part-time professor of MBA in Zhejiang University in 1999. Ziyan Qian was also selected as “Best CFO of 2011 in China” by New Financial—a professional journal under the Ministry of Finance.

Xin Bi

毕新,2002年毕业于英国利物浦大学计算机科学系。做过IT码农,欧美软件服务外包,教育部引进英国高等文凭项目办公室IT主任,在西浦教过书,打过各种杂。现任图书馆馆长,兼任校品牌与市场办公室主任,善于使用程序员的思维解决各种疑难杂症。

Juan Du

杜娟  西交利物浦大二金融英语专业,现任校学生会副主席。我们都是人生路上的行者,愿你我并肩共进。

Douglas Mackinnon

He began to start his teaching career at the age of twenty-one;An unfortunate motorcycle accident did not destroy him, while made him braver;He was interested in linguistics and returned to school several times to acquire more knowledge;The draw of adventure never left him so he have taught in many different countries;During the teaching period in XJTLU, he has set a good example for many XJTLUers;You might have heard of his name or you might have seen his sunny smile;Exactly, he is Douglas Mackinnon.

Wei Wang

西交利物浦大学会计专业大四学生

在2012年6月份举行的ACCAF9财务管理课程全球统考中,取得中国大陆第一名的好成绩。

Hao Yu

史上最潮物理老师

Murray Johnson

While most moose are large animals from the woodland regions of cold climates in North America and Europe, this particular moose comes from Australia. His real name is Murray Johnson. A people who enjoy his life, a people who love his life, a people always be positive,and a people who can make you have some think about life.

huaxue